| Doktora | ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİMİN KÜLTÜREL TEMELLERİ MODÜLER (DR)/ Tez adı : Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersinde Kavram Oluşturma Süreçleri | 2011-2018 |
| Yüksek Lisans | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/TÜRKÇE EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (BÜLENT ECEVİT ÜNİV. ORTAK)/ Tez adı : Okul sözlükleri hazırlamada yeni bir yaklaşım: Düzey sözlükleri (İlköğretim 6. sınıf örneği) | 2008-2011 |
| Lisans | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İÖ)/ | 2004-2008 |
| DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | 2018- |
| ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ | ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/EĞİTİMİN KÜLTÜREL TEMELLERİ BÖLÜMÜ | 2013- |
| ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 2009-2013 |
| ZEHRA KOÇER Yüksek Lisans | Maarif Modeli 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Okuduğunu Anlama Etkinliklerinin Barrett Taksonomisi'ne Göre Değerlendirilmesi | 2025 |
| HİLAL ER Yüksek Lisans | Çocuklar için Felsefe Kitaplarındaki Sorgulama Süreçlerinin İncelenmesi | 2025 |
| HİLAL ER Yüksek Lisans | Çocuklar için Felsefe Kitaplarındaki Sorgulama Süreçlerinin İncelenmesi | 2025 |
| NURHAYAT ÇETİN Yüksek Lisans | Türkçe öğretmenlerinin yaşantılarının Türkçe dersinde sanatsal uyaran kullanımına yansımaları: Bir anlatı araştırması | 2024 |
| FATMA BEGÜM BAYRAM Yüksek Lisans | İkinci dil olarak Türkçenin öğretiminde kültüre duyarlı öğrenme ortamlarının sınıf içi süreçlere yansımaları | 2024 |
| HÜLYA SARIKAYA Yüksek Lisans | Kırsal kesimde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin okuma kültürü edinme süreçlerinin aile bağlamında incelenmesi | 2024 |
| HÜLYA SARIKAYA Yüksek Lisans | KIRSAL KESİMDE ÖĞRENİM GÖREN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA KÜLTÜRÜ EDİNME SÜREÇLERİNİN AİLE BAĞLAMINDA İNCELENMESİ | 2023 |
| BÜŞRA SELANİKLİOĞLU Yüksek Lisans | ORTAOKUL TÜRKÇE DERSİNDE FARKLI KÜLTÜREL ARKA PLANDAN GELEN ÖĞRENCİLERİN YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ | 2022 |
| AYŞEGÜL DEMİRDAL Yüksek Lisans | Çocuk dergilerinin çocuk edebiyatının temel ilkeleri bağlamında incelenmesi | 2019 |
| Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı | Türkiye'de Farklı Lise Türlerinde Öğrenci Olmak Öğrencilerin Gözünden Ne Anlama Gelmektedir (27.02.2015-27.12.2017) |
| Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı | Ortaokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersinde Kavram Oluşturma Süreçleri (26.04.2016-26.02.2018) |
| Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı | On Çocuk Edebiyatı Sanatçısının Yazınsal Kişiliğini ve Çocuk Edebiyatına Bakışını Çerçeveleyen Söyleşi Kitaplarının Oluşturulması Sanatçılarla Söyleşi (20.06.2013-23.12.2016) |
| Kalkınma Bakanlığı Tamamlandı | KOP ile Okur Dostu Okul Projesi (KOP-ODOP) (15.11.2019-15.04.2021) |
| Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı | Okul Sözlükleri Hazırlamada Yeni Bir Yaklaşım: Düzey Sözlükleri (İlköğretim 6. Sınıf Örneği) (04.03.2010-30.06.2011) |
| TÜBİTAK PROJESİ Tamamlandı | Doğadaki Çocuk Günlüklerim (01.07.2021-01.07.2022) |
| Düş Gemisinin Kaptanı Müge İplikçi SEVER SEDAT,BULUT SEVİLAY,DOĞAN GÜLDENOĞLU BİLGE NUR,KOÇMAR YONCA Ulusal - Kitap Tümü - - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Ankara Üniversitesi Yayınları - Basım Sayısı:1 | 2016 |
| Uzaktan Eğitim Sürecinde Türkçe Eğitimi KOÇMAR DEMİRCİ YONCA Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Türkçe Derslerinde Dijital Araç-Gereç Kullanımına Eleştirel Bir Yaklaşım - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Pegem Akademi Yayınları - Basım Sayısı:1 - ISBN:978-625-7228-95-4 | 2020 |