Eğitim Bilgileri
Doktora ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİ (DR)/ Tez adı : Efl learners’xx imagined communities and investments: Multiple perspectives from an intensive English language program in Turkey 2016-2020
Yüksek Lisans ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİ (YL) (TEZLİ)/ Tez adı : A narrative inquiry into the professional identity formation of second career EFL teachers 2013-2016
Lisans ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/ 2009-2013
Akademik Unvanlar
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 2021-
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 2013-
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ 2013-2018
İdari Görevler
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2021-
Farabi Koordinatörü NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2021-
Anabilim Dalı Başkanı NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2021-
Komisyon Üyeliği NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2018-2019
Ödüller
TÜBİTAK 2210 YÜKSEK LİSANS BURSU 2013-2015 TÜBİTAK Kamu, TÜRKİYE 2013
TÜBİTAK 2211 DOKTORA BURSU 2016-2020 TÜBİTAK Kamu, TÜRKİYE 2016
Makaleler
'What Kind of Teacher I Wish To Be': Exploring Prospective English Language Teachers' Future-oriented Identities ASLAN REYHAN Uluslararası - Hakemli - DOAJ, Index Copernicus, Crossref, ESJI, Asos Index, Linguist List, Ideal Online, ResearchBiib, Journal Factor, Road, Base, Scilit - Özgün Makale - Focus on ELT Journal - Doi: 10.14744/felt.2022.4.1.3 2022
"It is not just an academic experience": preservice teachers as long-term sojourners in a study abroad program in the USA ASLAN REYHAN, BEKERECİ-ŞAHİN MELİKE Uluslararası - Hakemli - Emerging Sources Citation Index-ESCI (Clarivate Analytics), Scopus - Özgün Makale - International Journal of Comparative Education and Development - Doi: 10.1108/IJCED-04-2021-0039 2021
‘I feel like I go blank’: Identifying the factors affecting classroom participation in an oral communication course ASLAN REYHAN,ŞAHİN MELİKE Uluslararası - Hakemli - Scopus, ERIC, DOAJ, EBSCO, Proquest, Indonesian Publication Index (IPI), Google Scholar Metrics, WorldCat, Science and Citation Index (Sinta) - Özgün Makale - TEFLIN Journal 2020
Bildiriler
Becoming cultural insiders: A case study of a dual diploma program in Turkey BEKERECİ MELİKE,ASLAN REYHAN Uluslararası - Özet bildiri - (21.04.2017 - 22.04.2017) - 3rd Cukurova International ELT Teacher Conference (CUELT)
Choosing teaching as a new career path: Narratives of second career EFL teachers from a Turkish context. ERÖZ TUĞA BETİL,ASLAN REYHAN Uluslararası - Özet bildiri - (20.04.2017 - 21.04.2017) - 3rd Cukurova International ELT Teacher Conference (CUELT)
Teacher Candidates’ Attitudes Towards Research ASLAN REYHAN,SEFEROĞLU GÖLGE Uluslararası - Özet bildiri - (18.04.2018 - 22.04.2018) - 27th International Conference on Educational Sciences
A critical comparative evaluation of two English course books in an EFL context. BEKERECİ MELİKE,ASLAN REYHAN Uluslararası - Özet bildiri - (06.11.2014 - 08.11.2014) - 3rd World Conference on Educational and Instructional Studies
Being a student of faculty of education and not choosing teaching as a career: A qualitative study. ÇİFTÇİ EMRULLAH YASİN,bekereci melike,ASLAN REYHAN,KARAMAN ABDULLAH CENDEL Ulusal - Özet bildiri - (04.09.2014 - 04.09.2014) - 23rd Conference on Educational Sciences
Emerging as inquiring minds: Exploring EFL student teachers’ research literacy. ASLAN REYHAN,SEFEROĞLU GÖLGE Uluslararası - Özet bildiri - (03.05.2018 - 04.05.2018) - 13th METU International ELT Convention