| Doktora | GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR)/ Tez adı : İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde fotosentez-hücresel solunum konusunun 4MAT öğretim modeli kullanılarak öğretilmesinin öğrenci tutum ve başarısı üzerine etkisi | 2000-2004 |
| Yüksek Lisans | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/BİYOLOJİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/ Tez adı : Tapor dağı (Ulukışla-Niğde) ve çevresinin florası | 1994-1998 |
| Lisans | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ/BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ PR./ | 1990-1994 |
| DOÇENT | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | 2018- |
| DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | 2005-2018 |
| ÖĞRETİM GÖREVLİSİ | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | 2004-2005 |
| ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ | GAZİ ÜNİVERSİTESİ/GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | 2000-2004 |
| ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | 1995-2000 |
| İSMAİL AKDAĞ Yüksek Lisans | Sosyobilimsel konular üzerine yapılan lisansüstü tezlerin içerik ve yöntem açısından değerlendirilmesi | 2023 |
| AHMET NURİ KAYNAR Yüksek Lisans | Ortak bilgi yapılandırma modelinin "Hücre ve bölünmeler" ünitesindeki kavramsal anlama, akademik başarı ve kalıcılığa etkisi | 2023 |
| BUSE PINARBAŞI Yüksek Lisans | Türkiye'de fen bilimleri eğitimi alanında 2018-2022 yılları arasında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi | 2023 |
| FATMA NUR AÇIKGÖZ Yüksek Lisans | Beşinci sınıf öğrencilerinin yıkıcı doğa olaylarına ilişkin algılarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılarak incelenmesi | 2019 |
| AKDES AYŞE OMAÇ Yüksek Lisans | Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının sosyo demografik faktörler bakımından incelenmesi | 2019 |
| KÜBRA YEŞİLTEPE Yüksek Lisans | ARCS motivasyon modelinin fen bilimleri dersi güneş sistemi ve tutulmalar ünitesinde öğrencilerin akademik başarısı ve motivasyonuna etkisi | 2019 |
| MEHMET ÇOLAK Yüksek Lisans | Fen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerilerine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | 2019 |
| EMRE AKDOĞAN Yüksek Lisans | Animasyon destekli fen bilimleri dersinin beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi: "Maddenin değişimi ünitesi örneği" | 2019 |
| MUHAMMED DEMİR Yüksek Lisans | Fen bilimleri dersinde akıllı tahta kullanımının köy okullarında öğrencilerin akademik başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına etkisi | 2019 |
| SERDAR YAZICI Yüksek Lisans | Fen bilimleri dersinde bilimsel tartışma odaklı öğretim modelinin öğrencilerin akademik başarısı, fen bilimleri dersine yönelik tutuma ve öğrenme kalıcılığına etkisi | 2019 |
| GAMZE UYDURAN Yüksek Lisans | Ortaokul Öğrencilerinin "Enerji" Konusundaki Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) yoluyla incelenmesi" | 2019 |
| MERVE HAKYOLDAŞ Yüksek Lisans | Ortaokul öğrencilerinin "hücre" konusundaki bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) yoluyla incelenmesi | 2019 |
| ESAT ÇİMENTEPE Yüksek Lisans | STEM etkinliklerinin akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve bilgisayarca düşünme becerilerine etkisi | 2019 |
| HÜSEYİN YETİŞİR Yüksek Lisans | Mobil cihazlarla artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve kalıcılığına etkisi | 2019 |
| BETÜL ÖZKURT ÖZTÜRK Yüksek Lisans | Fen eğitiminde senaryo temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarı tutum ve kalıcılığına etkisi: "İnsan ve çevre ünitesi örneği" | 2019 |
| ÖMER FARUK DOĞAN Yüksek Lisans | Ortaokul öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik metaforik algıları | 2019 |
| GAMZE AYSU Yüksek Lisans | Probleme dayalı öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisinin incelenmesi | 2019 |
| ZÜBEYDE TECİMER ALTINEL Yüksek Lisans | Fen bilimleri dersinde yavaş geçişli animasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi | 2018 |
| FETHULLAH CEYHAN Yüksek Lisans | Fen öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında bağlamsal faktörlerin rolü | 2018 |
| MUSTAFA KAVAKLI Yüksek Lisans | İnsan ve çevre ilişkileri ünitesinin çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak öğretilmesinin değerlendirilmesi | 2016 |
| BİLAL BABAANDAÇ Yüksek Lisans | Oyunlarla öğretimin insan ve çevre ünitesinde öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi | 2013 |
| AHMET TÜRKAN Yüksek Lisans | İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket ünitesinde bilgisayar destekli ve laboratuar temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisinin karşılaştırılması | 2012 |
| TÜBİTAK PROJESİ Tamamlandı | Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Bilimsel Araştırma Yapma Becerilerinin Geliştirilmesi Eğitimi (-) |
| Anabilim Dalı Başkanı | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | 2018- |
| Enstitü Müdür Yardımcısı | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | 2014-2017 |
| UBYT Scientific Publication Award | TÜBİTAK Kamu, TÜRKİYE | 2013 |
| UBYT Scientific Publication Award | TÜBİTAK Kamu, TÜRKİYE | 2013 |
| Determination of the opinion on the bad habits of 5th grade students MUTLU MEHMET,Durmaz Serbay Uluslararası - Özet bildiri - (12.05.2016 - 14.05.2016) - 14 th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education |
| Determination of the opinion on the healty nourishment of pre service science teacher MUTLU MEHMET,Durmaz Serbay Uluslararası - Özet bildiri - (12.05.2016 - 14.05.2016) - 14 th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education |
| Yedinci sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Evsel Atıklar Konusundaki Bilgi Düzeyleri ve Farkındalıkları MUTLU MEHMET,Kavaklı Mustafa,Hüseyin Yetişir Uluslararası - Özet bildiri - (05.05.2016 - 07.05.2016) - II.Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu |
| Sekizinci sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Enerji kaynakları Yenilenebilir Yenilenemez Konusundaki Bilgi ve Farkındalıkları MUTLU MEHMET,Serbay Durmaz,Kavaklı Mustafa Uluslararası - Özet bildiri - (05.05.2016 - 07.05.2016) - II. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu |
| Ortaokul Öğrencilerinin Geri Dönüşüm Konusundaki Bilgi Düzeyleri ve Farkındalıkları MUTLU MEHMET,Kavaklı Mustafa Uluslararası - Özet bildiri - (05.05.2016 - 07.05.2016) - II. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu |
| Ortaokul Öğrencilerinin Erozyon Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar MUTLU MEHMET,Kavaklı Mustafa,Aydoğan Alper,Hakyoldaş Merve,Özuğur Gamze Ulusal - Özet bildiri - (16.04.2015 - 18.04.2015) - 24.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi |
| Öğretmen ve Öğrenciler Neler Yapıyor? Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimi ile İlgili İnançları. Özel Murat,MUTLU MEHMET Ulusal - Özet bildiri - (11.09.2014 - 14.09.2014) - XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. |
| Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Kirliliği ile İlgili Metaforları. MUTLU MEHMET,Özel Murat Ulusal - Özet bildiri - (11.09.2014 - 14.09.2014) - XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. |
| Biyoloji Öğretiminde Bilgisayar Animasyonlarının Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri YAKIŞAN Mehmet, YEL Mustafa, MUTLU Mehmet Ulusal - Özet bildiri - (27.06.2012 - 30.06.2012) - X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi |
| İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin Toprak Kirliliğini Algılama Biçimleri MUTLU Mehmet, TOKCAN Halil Ulusal - Özet bildiri - (27.06.2012 - 30.06.2012) - X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. |
| Web Sitelerinde Yer Alan 6 Sınıf I Döneme İlişkin Fen ve Teknoloji Sınav Sorularının Ölçme Araçlarına ve Bloom Taksonomisine Göre Analizi MUTLU Mehmet, YAZICI Serdar Ulusal - Özet bildiri - (27.06.2012 - 30.06.2012) - X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi |
| İlköğretimden Ortaöğretime Ders Kitaplarındaki Kimya Deneyleri Üzerine İçerik Analizi MUTLU Mehmet, TECİMER Zübeyde, BABAANDAÇ Bilal, YAZICI Serdar Ulusal - Özet bildiri - (03.07.2011 - 08.07.2011) - II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi |
| Ortaöğretim Kimya Ders Kitaplarının Analoji ve Güncel Yaşam Öğeleri Yönünden Analizi 9 Sınıf Kimya Ders Kitabı Örneği MUTLU Mehmet, YAZICI Serdar Ulusal - Özet bildiri - (03.07.2011 - 08.07.2011) - II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi |
| Fen ve Teknoloji Dersi Yardımcı Kaynak Kitaplarının Analizi Canlılar Ve Hayat Öğrenme Alanı Örneği YAVUZ Ahmet, YAZICI Serdar, MUTLU Mehmet Ulusal - Özet bildiri - (23.09.2010 - 25.09.2010) - IX. UFBMEK Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi |
| OKS ve SBS Sınavlarında Yer Alan Fen ve Teknoloji Sorularının Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Teknoloji Toplum Kazanımları Açısından Değerlendirilmesi YAZICI Serdar, TEMİZ Burak Kağan, MUTLU Mehmet Ulusal - Özet bildiri - (23.09.2010 - 25.09.2010) - IX. UFBMEK Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi |