Eğitim Bilgileri
Doktora MARMARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/REKLAMCILIK VE TANITIM (DR)/ Tez adı : Bir tüketim nesnesi olarak mutluluk: Mutluluğun reklamlarda kullanılması üzerine bir araştırma 2016-2023
Yüksek Lisans MARMARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/HALKLA İLİŞKİLER (YL) (TEZLİ)/ Tez adı : Kent kültürü özelinde alışveriş merkezleri ve tüketim toplumu ilişkisi 2013-2016
Lisans EGE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ/GAZETECİLİK BÖLÜMÜ/GAZETECİLİK PR./ 2007-2011
Önlisans İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU/ELEKTRONİK VE OTOMASYON BÖLÜMÜ/RADYO VE TELEVİZYON TEKNOLOJİSİ PR. (İÖ)/ 2005-2007
Akademik Unvanlar
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MARMARA ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/HALKLA İLİŞKİLER (YL) (TEZLİ) 2014-
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ 2013-
İdari Görevler
Eğitim ve Öğretim Komisyon Üyeliği NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2023-
Komisyon Üyeliği NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2023-
Komisyon Üyeliği MARMARA ÜNİVERSİTESİ 2021-2023
Marmara Medya Merkezi Reklam Birim Koordinatörlüğü MARMARA ÜNİVERSİTESİ 2017-2018
Marmara Medya Merkezi Fotoğraf Birim Koordinatörlüğü MARMARA ÜNİVERSİTESİ 2014-2017
Makaleler
Emeğin Reklamlaştırılması Kavramının Getir, Trendyol Ve Migros Reklamları Üzerinden İncelenmesi VAROL ERDEM Ulusal - Hakemli - TR DİZİN - Özgün Makale - HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi - Doi: 10.20304/humanitas.1529339 2024
Cumhuriyet’in İlk 20 Yılında Türkiye’de Reklam ve Reklamcılık VAROL ERDEM Uluslararası - Hakemli - Art Index (Art Research Database, EBSCO) - Özgün Makale - Sakarya İletişim Dergisi 2023
VİRAL PAZARLAMANIN ÇEVRİMİÇİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: K KUŞAĞI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA ÇELİK VAROL MERVE, VAROL ERDEM, TÜZEL URALTAŞ KIVANÇ NAZLIM Ulusal - Hakemli - TR DİZİN - Özgün Makale - İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi - Doi: 10.47107/inifedergi.1145948 2022
POSTMODERN TÜKETİME POSTMODERN BİR YANIT: PAYLAŞIM EKONOMİSİ ÇELİK MERVE,VAROL ERDEM Uluslararası - Hakemli - Google Scholar - Derleme Makale - Asya Studies - Doi: 10.31455/asya.700157 2020
Dijital Ortamda Marka İmaj Transferi Ve İtibar Göstergeleri: Rolex-Roger Federer Örneği KOÇAK SEVİNÇ,ÇELİK MERVE,VAROL ERDEM Uluslararası - Hakemli - Index Copernicus (ICV=63,05) - Özgün Makale - Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD) - Doi: 10.46442/intjcss.803493 2020
YENİ BİR AKTİVİZM: EĞLENCELİ DİRENİŞ ÇELİK MERVE,VAROL ERDEM Ulusal - Hakemsiz - Endekste taranmıyor - Kısa Makale - HERKESE BİLİM TEKNOLOJİ 2020
Kavram ve Kuramlarıyla Marshall Mcluhan’a Bakış: Günümüzün Egemen Medya Araçları Ekseninde Bir Değerlendirme ÇELİK MERVE,VAROL ERDEM Uluslararası - Hakemli - Index Copernicus (ICV=63,05) - Derleme Makale - Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 2019
Bildiriler
Mutluluğun Tüketimi Mi Tüketmenin Mutluluğu Mu? İşte Bütün Mesele Bu VAROL ERDEM, TÜZEL URALTAŞ KIVANÇ NAZLIM Uluslararası - Özet bildiri - (25.02.2023 - 26.02.2023) - 6. Uluslararası Sosyal Bilimler ve İnovasyon Kongresi
Türkiye’de Ulusal Düzeyde Yer Alan Gazetelerdeki Covid-19 Sürecinde Kadına Yönelik Şiddet Haberleri Üzerine Bir İçerik Analizi ÇELİK VAROL MERVE, VAROL ERDEM Uluslararası - Tam metin bildiri - (04.03.2021 - 04.03.2021) - VII. Toplumsal Cinsiyet Adaleti Kongresi PANDEMİ SÜRECİNDE KADIN
Tüketim Kavramını Dönüştüren Salgın: Covıd-19 Günlerinde Pandemik Tüketime Bakış ÇELİK MERVE,VAROL ERDEM Uluslararası - Tam metin bildiri - (26.11.2020 - 27.11.2020) - ULUSLARARASI KATILIMLI VI. SAĞLIK İLETİŞİMİ SEMPOZYUMU
İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ GÖSTERGESİ KURAMINA GÖRE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MOTİVASYON KAYNAKLARININ İNCELENMESİ ÇELİK VAROL MERVE, VAROL ERDEM Uluslararası - Tam metin bildiri - (02.11.2018 - 03.11.2018) - V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi
KENTLERİN YENİ NESİL ÇARŞILARI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA VAROL ERDEM Ulusal - Özet bildiri - (02.06.2017 - 03.06.2017) - DÜĞÜMLER VE ÇÖZÜMLER ULUSAL LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİ KONFERASI VE SERGİSİ
Kitap
HAKİKAT ÖTESİ ÇAĞDA İLETİŞİM ÇELİK VAROL MERVE, VAROL ERDEM Ulusal - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Bir Sürdürülebilirlik Hakikat Ötesi Örneği Olarak Markaların Yeşil Aklama (Greenwashing) Yaklaşımı - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Beykent Üniversitesi Yayınları - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:375 - ISBN:978-975-6319-78-9 - (Bölüm Sayfaları:202 - 216) 2022
Reklam Yönetimi TOSUN NURHAN ZEYNEP, TÜZEL URALTAŞ KIVANÇ NAZLIM, NAS ALPARSLAN, ÖZKAYA BETÜL, GÜDÜM SİNEM, ERTÜRK BURÇİN, DÖNMEZ MEVLÜT SEDAT, ÇERÇİ SEVGİ MERVE, ÜLKER YELDA, KARŞU CESUR DAMLA, VAROL ERDEM, KİÇİR İBRAHİM Uluslararası - Kitap Tümü - - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş. - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:790 - ISBN:978-605-242-189-5 2018
Sosyal Bilimler Üzerine Araştırmalar-VIII VAROL ERDEM, ÇELİK VAROL MERVE Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:İklim İletişimi ve Sürdürülebilirlik Bağlamında Türk Ekonomi Bankası “Ya Sonra? Sürdürülebilir Bir Dünya İçin” Farkındalık Projesi Üzerine Bir İnceleme - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Özgür Yayınları - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:172 - ISBN:978-975-447-718-4 - (Bölüm Sayfaları:37 - 55) 2023
VİRAL REKLAMCILIK: Pazarlama Persfektifinden Bir Yaklaşım TÜZEL URALTAŞ KIVANÇ NAZLIM, ÇELİK VAROL MERVE, VAROL ERDEM Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Ambalaj Tasarımı ve Vı̇ral Pazarlama İlı̇şkı̇sı̇nı̇n Başarılı Örnekler Üzerı̇nden İncelenmesı̇ - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Nobel Akademik Yayıncılık - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:338 - ISBN:978-625-433-043-8 - (Bölüm Sayfaları:169 - 193) 2021
POSTMODERNİZMİN İZ DÜŞÜMLERİ ÇELİK MERVE,VAROL ERDEM Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:ANI YAKALAYAN POSTMODERN PAZARLAMA ÖRNEĞİ: GERÇEK ZAMANLI PAZARLAMA - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:KRITER YAYINEVİ - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:368 - ISBN:978-625-7033-89-3 - (Bölüm Sayfaları:193 - 206) 2020
PANDEMİ ve KADIN ÇELİK VAROL MERVE, VAROL ERDEM Ulusal - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:TÜRKİYE'DE ULUSAL DÜZEYDE YER ALAN GAZETELERDEKİ COVİD-19 SÜRECİNDE KADINA YÖNELİK ŞİDDET HABERLERİ ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:KADEM YAYINLARI - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:496 - ISBN:978-605-74057-4-6 - (Bölüm Sayfaları:361 - 390) 2022
Handbook of Research on Global Perspectives on International Advertising ÇELİK VAROL MERVE, TÜZEL URALTAŞ NAZLIM, VAROL ERDEM Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:A Scenario Integration Study in Brand Communication: “Let's Turn Off the Taps" Advertising Case - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:IGI GLOBAL - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:397 - ISBN:9781799896746 - (Bölüm Sayfaları:276 - 287) 2022
Sosyal Medyada Marka ve İtibar Yönetimi VAROL ERDEM, ÇELİK VAROL MERVE Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:İtibarlı Markaların Gerçek Zamanlı Sosyal Sorumluluk Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme: Migros Örneği - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Nobel Akademik Yayıncılık - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:308 - ISBN:978-624-417-412-4 - (Bölüm Sayfaları:109 - 127) 2021
Sosyal Psikoloji TÜZEL URALTAŞ KIVANÇ NAZLIM, VAROL ERDEM Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Tutum Değişimi: İletişim ve Propaganda - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Grafiker Yayınları - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:334 - ISBN:978-625-7305-13-6 - (Bölüm Sayfaları:83 - 100) 2021
İletişim Araştırmaları ve Film Çözümlemeri II: Dijital Çağda Medya ÇELİK MERVE,VAROL ERDEM Ulusal - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Yeni Medyada Duygu Analizi Üzerine Bir Değerlendirme: Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri Doktora Tezleri İncelemesi - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Eğtim Yayınevi - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:404 - ISBN:978-625-7316-07-1 - (Bölüm Sayfaları:79 - 97) 2020