Eğitim Bilgileri
Doktora ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/ Tez adı : Üstün yetenekli öğrencilerin okuduğunu anlama performanslarının tipik gelişen akranları ile karşılaştırılması 2017-2023
Yüksek Lisans ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/ Tez adı : Sesbilgisel çözümleme becerileri ile okuma akıcılığı arasındaki ilişkinin gelişimsel bakış açısıyla incelenmesi 2014-2017
Lisans ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ/ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/ 2009-2013
Akademik Unvanlar
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/ÖZEL YETENEKLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 2024-
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/ÖZEL EĞİTİM PR. 2014-2019
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ 2013-
Projeler
Avrupa Birliği Tamamlandı TREESP2.1.IQSES/154 kodlu "Her Öğrenci Önemlidir! Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Kapsayıcı Eğitim Hizmetlerinin İyileştirilmesi" (03.01.2022-31.10.2023)
İdari Görevler
Anabilim Dalı Başkanı NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2024-
Makaleler
Developing Reading Fluency: An Action Research GEDİK OSMAN,AKYOL HAYATİ,TURNA CEBRAİL Uluslararası - Hakemli - Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List - Özgün Makale - Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2024
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öz Yeterlik Algıları GEDİK OSMAN, TURNA CEBRAİL, TURHAN EMRE MUSA, GENÇER YUSUF Uluslararası - Hakemli - ASOS - Özgün Makale - Temel Eğitim Dergisi - Doi: 10.52105/temelegitim.19.3 2023
Investigation of the Relationship between Phonological Decoding and Word Reading Speed and Accuracy in Developmental Perspective TURNA CEBRAİL,GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN Uluslararası - Hakemli - SSCI - Özgün Makale - Egitim ve Bilim-Education and Science - Doi: 10.15390/EB.2019.7891 2019
İşiten ve İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Özetleme Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi SÜMER HALİME MİRAY,TURNA CEBRAİL Uluslararası - Hakemli - Emerging Sources Citation Index (ESCI) - Özgün Makale - Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi - Doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.348310 2018
Bildiriler
Okuma Güçlüğü Yaşayan Bir Üçüncü Sınıf Öğrencisinin Akıcı Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi: Bir Eylem Araştırması AKYOL HAYATİ, GEDİK OSMAN, TURNA CEBRAİL Uluslararası - Özet bildiri - (12.11.2021 - 14.11.2021) - 19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi GEDİK OSMAN, TURNA CEBRAİL, TURHAN EMRE MUSA, GENÇER YUSUF Uluslararası - Özet bildiri - (13.07.2021 - 18.07.2021) - II.Maarif Kongresi
Özel Eğitim Öğretmenlerinin Etik İlkeleri TURNA CEBRAİL,CEYLAN MUSTAFA,DALGA ABUZER Uluslararası - Özet bildiri - (12.11.2020 - 14.11.2020) - 3. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi
Özel Gereksinimli Bireyler ve İstihdam Politikaları (Sözlü Sunum) CEYLAN MUSTAFA,TURNA CEBRAİL Uluslararası - Özet bildiri - (18.06.2019 - 20.06.2019) - TAEM Uluslararası Sosyal Politikalar Kongresi (Engellileri İstihdamı ve Sosyal Koruma)
İşiten ve İşitme Engelli Öğrencilerin Özetleme Becerilerinin ve Bağdaşıklık Düzeylerinin Değerlendirilmesi SÜMER DODUR HALİME MİRAY, TURNA CEBRAİL Ulusal - Özet bildiri - (08.11.2017 - 10.11.2017) - 27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi
Kitap
2023'E DOĞRU TÜRK EĞİTİMİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER/ÖZEL EĞİTİM TURNA CEBRAİL, ATBAŞI ZEHRA Ulusal - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:TÜRK EĞİTİM-SEN GENEL MERKEZİ YAYINLARI - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:88 - ISBN:ISBN: 978-605-73776-0-9 - (Bölüm Sayfaları:11 - 27) 2021
Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Okuma ve Okumanın Gelişimi TURNA CEBRAİL Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Erken Okuryazarlık ve Özel Gereksinimli Çocuklar - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Nobel Akademik Yayıncılık - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:232 - ISBN:978-625-417-105-5 - (Bölüm Sayfaları:23 - 52) 2021