Eğitim Bilgileri
Doktora GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/SINIF EĞİTİMİ (DR)/ Tez adı : Kavram öğreniminde kavramsal değişim yaklaşımının etkililiğinin incelenmesi 2003-2007
Yüksek Lisans GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/SINIF EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/ Tez adı : İlköğretim öğrencilerinin (4. ve 5. sınıflar) fen bilgisi dersine karşı olan tutumları ile çevremizi tanıyalım ünitesinde yer alan kavramların öğrenilme düzeylerinin karşılaştırılması 2000-2003
Lisans SELÇUK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ/BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ PR./ 1994-1998
Akademik Unvanlar
PROFESÖR NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 2020-
DOÇENT NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 2015-2020
YARDIMCI DOÇENT NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 2008-2015
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ/GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 2003-2007
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ/GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 2000-2003
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 1999-2000
Yönetilen Tezler
ALEYNA GÜLEÇ Yüksek Lisans Köy Okulu Öğretmenlerinin Etkili Fen Öğretimi İçin Okul Bahçelerinin Kullanımına Yönelik Görüşleri 2023
GİZEM BAL Yüksek Lisans Sınıf Öğretmenlerinin Sosyo-Bilimsel Konulara Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi 2023
BÜŞRA UZAN Yüksek Lisans Sınıf Öğretmenlerinin Geri Dönüşüm Davranışları ile Ekolojik Ayak İzleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 2023
KÜBRA ŞEN Yüksek Lisans İlkokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Sorumluluk Düzeyleri ile Akademik Başarıları ve Temel Becerileri Arasındaki İlişki 2022
PINAR KILIÇ GÖK Yüksek Lisans İlkokul Fen Öğretiminde Dijital Hikaye Destekli Uygulamaların Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi 2022
ELİF KARAKÖY Yüksek Lisans İlkokul Fen Öğretiminde Bilimsel Hikaye Destekli Uygulamaların Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi 2022
BÜŞRA YÜKSEL Yüksek Lisans İlkokul Öğrencilerinin Sosyobilimsel Konulardaki Karar Verme Becerileri ile Bu Konulara Yönelik Tutumları Arasındaki ilişki 2022
MUSTAFA ZİYA UYSAL Yüksek Lisans İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde web 2.0 animasyon araçları kullanımının çeşitli değişkenlere etkisi 2020
NAİME TÜRKEL Yüksek Lisans İlkokulda argüman temelli fen öğretiminin etkililiğinin incelenmesi 2019
ESRA EMEK Yüksek Lisans Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde okul bahçesi kullanımına yönelik görüşleri 2019
GİZEM TABARU Yüksek Lisans İlkokul 4. sınıf öğrencilerine fen bilimleri dersinde uygulanan STEM temelli etkinliklerin çeşitli değişkenlere etkisi 2017
CENGİZ KESİK Yüksek Lisans İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlığını belirlemeye yönelik envanter geliştirme ve uygulama: Şanlıurfa ili örneği 2016
SELÇİN ATLI Yüksek Lisans 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde ev ödevlerinin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerine, akademik başarılarına ve ev ödevlerine yönelik tutumlarına etkisi 2012
ASENA HIZLIOK Yüksek Lisans İlköğretim birinci kademe 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde uygulanan bilimsel süreç becerileri temelli etkinliklerin öğrencilerin fen ve teknoloji özyeterliklerine ve akademik başarılarına etkisi 2012
İdari Görevler
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2023-
Bilim Dalı Başkanı NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2020-2023
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2020-2023
Fakülte Kurulu Üyeliği NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2020-2023
Bölüm Başkanı NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2020-2023
Fakülte Kurulu Üyeliği NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2017-2020
Bölüm Başkanı NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2017-2017
Dekan Yardımcısı NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2017-2017
Kalite Kurulu Üyeliği NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2016-2018
Anabilim Dalı Başkanı NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 2015-2017
Anabilim Dalı Başkanı NİĞDE ÜNİVERSİTESİ 2008-2011
Ödüller
Teşekkür Belgesi NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Üniversite, TÜRKİYE 2015
Makaleler
The Effect of Using Web 2.0 Tools in the Primary School 4th-Grade Science Course on Various Variables UYSAL MUSTAFA ZİYA, ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Hakemli - Journals Indexed in Eric - Özgün Makale - Participatory Educational Research - Doi: 10.17275/per.22.8.9.1 2022
A study on the effectiveness of a teaching based on socio-scientific issues in the training of pre-service teachers ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Hakemli - Journals Indexed in Eric - Özgün Makale - Cypriot Journal of Educational Sciences - Doi: https://doi.org/10.18844/cjes.v15i2.4604 2020
Effect of Stem-Based Activities Conducted in Science Classes on Various Variables ÇAYCI BARIŞ,TABARU ÖRNEK GİZEM Uluslararası - Hakemli - Journals Indexed in Eric - Özgün Makale - Asian Journal of Education and Training - Doi: 10.20448/journal.522.2019.51.260.268 2019
Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi AYDEDE YALÇIN MERYEM NUR,ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Hakemli - TR DİZİN - Özgün Makale - Trakya Eğitim Dergisi - Doi: 10.24315/ trkefd.316242 2018
Evaluation of 2017 primary school life science lesson curriculum according to opinions of teacher candidates ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Hakemli - Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List - Özgün Makale - International Journal of Education Technology and Scientific Researches 2018
Evaluation of lesson duration and lesson hours of primary school according to opinions of class teacher ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Hakemli - Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List - Özgün Makale - International Journal of Eurasian Education and Culture 2018
The Impacts of Conceptual Change Text-based Concept Teaching on Various Variables ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Hakemli - Journals Indexed in Eric - Özgün Makale - Universal Journal of Educational Research - Doi: 10.13189/ujer.2018.061119 2018
İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarıları İle Fen Bilimleri-Matematik Tutumları ve Temel Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişki ÇAYCI BARIŞ,KILIÇ REMZİ Ulusal - Hakemli - TR DİZİN - Özgün Makale - Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 2017
Milli Eğitim Bakanlığının Tavsiye Ettiği Kitapların ve Filmlerin Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarına ve Öğretmen Yeterliklerine Etkisi KILIÇ REMZİ,ÇAYCI BARIŞ,DÖL ATTİLA,GENÇER YUSUF Ulusal - Hakemli - EBSCOhost - Özgün Makale - Researcher: Social Science Studies - Doi: http://dx.doi.org/10.18301/rss.499 2017
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mikroskop Kullanımına Yönelik Görüşleri ve Kullanım Yeterlilikleri. ÇAYCI BARIŞ,AYDEDE YALÇIN MERYEM NUR Uluslararası - Hakemli - SOBİAD, Google Scholar - Özgün Makale - Researcher: Social Science Studies - Doi: http://dx.doi.org/10.18301/rss.439 2017
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlıklarına Yönelik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi. ÇAYCI BARIŞ,ATALAY NURHAN Ulusal - Hakemli - TR DİZİN - Özgün Makale - Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 2017
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyobilimsel Konular Hakkındaki Görüş ve Tutumlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi. ATALAY NURHAN,ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Hakemli - ASOS, TEİ, Google Scholar - Özgün Makale - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (Estüdam Eğitim Dergisi) 2017
Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Anlayışa Yönelik Tutumları İle Etkililiğine Yönelik Görüşleri ÇAYCI BARIŞ,ALTUNKESER FİLİZ Ulusal - Hakemli - TR DİZİN - Özgün Makale - Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Doi: 10.14686/BUEFAD.2015USOSOzelsayi13197 2015
İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi Öz Yeterlik İnançları İle Kavram Başarıları Arasındaki İlişki ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Hakemli - EBSCO - Özgün Makale - Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 2013
Etkili ve Kalıcı Bir Öğrenme İçin Kavramsal Değişim Temelli Öğrenme Modeli ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Hakemsiz - - Özgün Makale - Eğitimci 2013
The Effect of Technology Based Course Material Use on the Science Teaching Self Efficacy Beliefs of Elementary Pre service Teachers ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Hakemli - SSCI - Özgün Makale - The New Educational Review 2012
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programındaki Alan Eğitimi Derslerinin Öğretmen Yeterliği Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Hakemli - EBSCO - Özgün Makale - Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2011
The Relationship Between the Elementary Teacher Canditates Teacher Efficacy and Their Attitudes Towards the Profession of Teaching ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Hakemli - Journals Indexed in Eric - Özgün Makale - Education 2011
İlköğretim Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dallarında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Programlarında 4 7 Sınıf Yer Alan Atatürkçülük Konularının Öğretimine İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi YAZICI KUBİLAY,ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Hakemli - Akademik Araştırmalar İndeksi - Özgün Makale - Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 2009
Kavram Değiştirme Metinlerinin Kavram Öğrenimi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Hakemli - TR DİZİN - Özgün Makale - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 2007
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Canlıların Sınıflandırılması Konusundaki Kavram Yanılgıları ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Hakemli - TR DİZİN - Özgün Makale - Çağdaş Eğitim 2007
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stillerine Göre Kavram Öğrenme Düzeylerinin İncelenmesi ÇAYCI BARIŞ,GÜL ALİ Ulusal - Hakemli - EBSCO - Özgün Makale - Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi 2007
Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme İle Kavram Öğretimi ÇAYCI BARIŞ,DEMİR MEHMET KAAN,BAŞARAN MUSTAFA,DEMİR METİN Ulusal - Hakemli - TR DİZİN - Özgün Makale - Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 2007
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi ÇAYCI BARIŞ,ÜNAL EMRE Ulusal - Hakemli - Endekste taranmıyor - Özgün Makale - Üniversite ve Toplum 2007
İlköğretim Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersi Tutumları İle Kavram Öğrenme Düzeylerinin Karşılaştırılması GÜL ALİ,ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Hakemli - TR DİZİN - Özgün Makale - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 2006
Okuma ve Anlama Sorunu Olan Öğrenciler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma ÇAYCI BARIŞ,DEMİR MEHMET KAAN Ulusal - Hakemli - TEİ, ASOS, SOBİAD - Özgün Makale - Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2006
Bildiriler
Fen Eğitiminde Sürdürülebilir Kalkınma ÇAYCI BARIŞ Ulusal - - (08.11.2023 - 08.11.2023) - İlkokul Öğrencileri İçin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Paneli
İlkokul Öğrencilerinin Bilimsel Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi ÇAYCI BARIŞ, UZUN YASİN Uluslararası - Özet bildiri - (26.10.2023 - 29.10.2023) - INCES II. Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi
Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesi ÇAYCI BARIŞ, UZUN YASİN Uluslararası - Özet bildiri - (26.10.2023 - 29.10.2023) - INCES II. Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi
Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki İnformal Muhakemelerinin İncelenmesi ÇAYCI BARIŞ, UZUN YASİN Uluslararası - Özet bildiri - (27.10.2022 - 30.10.2022) - INCES Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi
Sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerilerinin analizi ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Tam metin bildiri - (06.09.2019 - 08.09.2019) - International Symposium on Active Learning
Öğrenme Stillerine Göre Sınıf Öğretmeni Adaylarının Argümantasyon Becerilerinin Analizi ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Tam metin bildiri - (06.09.2019 - 08.09.2019) - International Symposium on Active Learning
Fen bilimleri dersinde fen öğretmenlerinin laboratuvar kullanma durumlarının incelenmesi AYDEDE YALÇIN MERYEM NUR,ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Tam metin bildiri - (28.06.2019 - 29.06.2019) - I. Uluslararası UMAY İnovatif Araştırmalar Kongresi
Çeşitli Değişkenler Açısından Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Ahlaki Kimlik Düzeyleri USLU SALİH,YAZICI KUBİLAY,ÇAYCI BARIŞ,AYLİN KARAKUŞ Uluslararası - Tam metin bildiri - (17.10.2018 - 20.10.2018) - II. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu
2018 İlkokul Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Değer Boyutunun Öğretmen Adayı Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi ÇAYCI BARIŞ,YAZICI KUBİLAY,USLU SALİH Uluslararası - Tam metin bildiri - (17.10.2018 - 20.10.2018) - II. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu
Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Öğretmenlik Mesleği Etik İlkelerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi ÇAYCI BARIŞ,KILIÇ REMZİ Uluslararası - Özet bildiri - (11.04.2018 - 14.04.2018) - 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerine Fen Bilimleri Dersinde Uygulanan STEM Temelli Etkinliklerin Çeşitli Değişkenlere Etkisi. TABARU GİZEM,ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Özet bildiri - (11.04.2018 - 14.04.2018) - XVII. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Fen Bilimleri Eğitimi ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - - (04.04.2018 - 07.04.2018) - II. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
İlkokullardaki Ders Süresinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Özet bildiri - (04.04.2018 - 07.04.2018) - II. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
2017 İlkokul Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Adayı Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Özet bildiri - (04.04.2018 - 07.04.2018) - II. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Laboratuvarı Eğitimlerinde Mikroskop Çalışmalarının Önemi ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Özet bildiri - (18.10.2017 - 21.10.2017) - II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi
Öğretmen Adaylarının Sınav Kaygısı, Öğretmen Yeterliği ve Tutumlarının Meslek Kaygılarını Yordama Düzeyinin İncelenmesi YAZICI KUBİLAY,ÇAYCI BARIŞ,KILIÇ REMZİ,ARIK SONER Uluslararası - Özet bildiri - (05.10.2017 - 08.10.2017) - Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu
2013 FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ AYDEDE YALÇIN MERYEM NUR,ÇAYCI BARIŞ,BİLGİN Handegül Uluslararası - Özet bildiri - (05.10.2017 - 08.12.2017) - I. International Scientific and Vocational Studies Congress
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN 2013 FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK BİLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ AYDEDE YALÇIN MERYEM NUR,ÇAYCI BARIŞ,BİLGİN Handegül Uluslararası - Özet bildiri - (05.10.2017 - 08.10.2017) - I. ULUSLARARASIBİLİMSEL VE MESLEKİÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyobilimsel Konular Hakkında Görüşlerinin ve Tutumlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi ATALAY NURHAN,ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Özet bildiri - (08.05.2017 - 11.05.2017) - XVI. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Sınıf Öğretmenliği Sempozyumlarında Araştırma Eğilimleri BAŞTUĞ MUHAMMET,ÇAYCI BARIŞ,KILIÇ REMZİ Uluslararası - Özet bildiri - (08.05.2017 - 11.05.2017) - XVI. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mikroskop Kullanımına Yönelik Görüşleri ve Kullanım Yeterlikleri ÇAYCI BARIŞ,AYDEDE YALÇIN MERYEM NUR Uluslararası - Özet bildiri - (08.05.2017 - 11.05.2017) - XVI. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Milli Eğitim Bakanlığının Tavsiye Ettiği Film ve Kitapların Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarına ve Öğretmen Yeterliklerine Etkisi KILIÇ REMZİ,ÇAYCI BARIŞ,DÖL ATTİLA,GENÇER YUSUF Uluslararası - Özet bildiri - (06.04.2017 - 08.04.2017) - Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlıklarına Yönelik Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi ÇAYCI BARIŞ,ATALAY NURHAN Uluslararası - Özet bildiri - (06.04.2017 - 08.04.2017) - Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
İlkokul Öğrencilerinin Temel Beceri Düzeyleri İle Fen Bilimleri-Matematik Ders Başarı ve Tutumları Arasındaki İlişki ÇAYCI BARIŞ,KILIÇ REMZİ,TABARU GİZEM,CEYLAN NİLAY Uluslararası - Özet bildiri - (06.04.2017 - 08.04.2017) - Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Anlayışa Yönelik Tutumları İle Etkililiğine Yönelik Görüşleri ÇAYCI BARIŞ,ALTUNKESER FİLİZ Ulusal - Özet bildiri - (21.05.2015 - 23.05.2015) - XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Anlayışa ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemlerini Kullanma Amaçlarına Yönelik Görüşleri ÇAYCI BARIŞ,ÇALIŞKAN MUSTAFA,KESİK CENGİZ Ulusal - Tam metin bildiri - (29.05.2014 - 31.05.2014) - XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
İlk Okuma Yazma Öğretimi Ses Temelli Cümle Yönteminde Alternatif Ses Sıralamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri TALAS MUSTAFA,ÇAYCI BARIŞ,BABAYİĞİT ÖZGÜR Ulusal - Tam metin bildiri - (05.05.2011 - 07.05.2011) - X. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Görüşleri (Niğde Üniversitesi Örneği) ÜNAL EMRE,ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Tam metin bildiri - (02.05.2008 - 04.05.2008) - VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme İle Kavram Öğretimi ÇAYCI BARIŞ,DEMİR MEHMET KAAN,BAŞARAN MUSTAFA,DEMİR METİN Ulusal - Tam metin bildiri - (14.04.2006 - 16.04.2006) - Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi
Kitap
Eğitim & Bilim 2024: Fen Eğitiminde Geleneksel ve Modern Uygulamalar ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Fen Bilimlerinde Kavram Yanılgıları - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Efe Akademik Yayıncılık - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:210 - ISBN:978-625-392-139-2 - (Bölüm Sayfaları:75 - 86) 2024
Eğitim ve Bilim Araştırmaları Cilt II 2023 ÇAYCI BARIŞ, UZUN YASİN Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesi - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Çizgi Kitabevi - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:9 - ISBN:978-625-396-186-2 - (Bölüm Sayfaları:462 - 469) 2023
Eğitim ve Bilim Araştırmaları Cilt II 2023 ÇAYCI BARIŞ, UZUN YASİN Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:İlkokul Öğrencilerinin Bilimsel Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Çizgi Kitabevi - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:6 - ISBN:978-625-396-186-2 - (Bölüm Sayfaları:470 - 475) 2023
Eğitim ve Bilim Araştırmaları 2022 ÇAYCI BARIŞ, UZUN YASİN Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki İnformal muhakemelerinin İncelenmesi - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Çizgi Kitabevi - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:8 - ISBN:978-605-196-941-1 - (Bölüm Sayfaları:154 - 162) 2022
Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde Yapılacak Çalışmaları ve Etkinlikleri Planlama - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Pegem Akademi - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:392 - ISBN:978-605-364-808-6 - (Bölüm Sayfaları:210 - 250) 2014
Eğitim Bilimleri Araştırmaları 2017 ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Laboratuvarı Eğitimlerinde Mikroskop Çalışmalarının Önemi - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Çizgi Kitabevi - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:290 - ISBN:978-605-196-090-6 - (Bölüm Sayfaları:188 - 196) 2017
İlkokulda Temel Fen Bilimleri ÇAYCI BARIŞ Uluslararası - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Canlılar ve Yaşam - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Nobel Yayıncılık - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:55 - ISBN:978-605-7895-40-0 - (Bölüm Sayfaları:225 - 279) 2019
Hayat Bilgisi Öğretimi ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:Hayat Bilgisi Öğretiminde Kavram Öğretimi - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Maya Akademi Yayın Dağıtım - Basım Sayısı:1 - Sayfa Sayısı:31 - ISBN:978-605-5985-56-1 - (Bölüm Sayfaları:303 - 333) 2009
İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları ÇAYCI BARIŞ Ulusal - Kitap Bölümü - Bölüm Adı:2004 Yılı İlköğretim Programının Genel Hatlarıyla İncelenmesi - Bilimsel Kitap - Yayın Evi:Pegem Akademi - Basım Sayısı:2 - Sayfa Sayısı:20 - ISBN:978-605-364-421-7 - (Bölüm Sayfaları:134 - 154) 2013